음악 큐

딥퍼플의 Soldier Of Fortune과 임재범의 Soldier Of Fortune

kyoungs 2013. 2. 4. 10:06
반응형

 

 

딥퍼플의 Soldier Of Fortune과 임재범의 Soldier Of Fortune

 

 

 

 

 

 

2010年 완당作 휴식(k-art)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deep Purple | The Platinum Collection

I have often told you stories about the way
I lived the life of a drifter waiting for the day
When I'd take your hand and sing you songs
And may be you would say
Come lay with me and love me
And I would surely stay

But I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill going round
Guess I'll always be
A soldier of fortune.

Many times I've been a traveller
I looked for something new
In days of old when nights were cold
I wandered without you
Those days I thought my eyes
Had seen you standing near
Though blindness is confusing
It shows that you're not here.

Now I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill going round
Guess I'll always be
A soldier of fortune

Yes, I can hear the sound
of a windmill going round
I guess I'll always be
a soldier of fortune.
I guess I'll always be
a soldier of fortune.

 

 

 

 

 

임재범의 Soldier of Fortune

 

 

 Soldier of Fortune 해석

 

당신에게 자주 했던 이야기

하루를 기다리는 방랑자의 삶

당신의 손을 잡고 노래하면 나에게 말할지 몰라요.

결에 머물러 달라고 나도 당신곁에 머물고 싶었지.

하지만 나도 늙어가네요.

내가 부르던 노래들은 멀리서 메아리처럼 들리네요.

멀어지는 풍차 소리처럼

나는 언제나 떠도는 용병처럼.


항상 떠돌며 새로운 것을 갈구했어요.

하지만 나이가 들고 추운밤이 찾아올 때면

당신이 없는 난 방황을 했었죠.

마치 당신이 보이는것 같았죠.

눈이 먼듯한 혼란..

하지만 당신은 여기 없죠.

이젠 나도 늙어가네요.

그리고 나의 노래들은 멀어지는 메아리처럼 들리네요.

마치 풍차 소리처럼

나는 어쩔 수 없는 방랑자인가 봐요.

풍차소리가 메아리 치네요.

난 항상 방랑자일뿐..... 방랑자인듯.....

 

 




반응형